Oh soo feymes Local clothing top 5 chart! (cont part II)

6:17 AM / Comments (13) / by Admin

_________________________________

hi hi hi
do u still remember my ooooooold post? about local stuff thingy.msti ada clothing yg xcited kn? klau nsb bek,leh msuk carta nih. haha. ni bukan carta baru, saja nk preview smula.
for those who just to be happened follow my blog, ill post it again ..i suddenly repost it again bcos i was shocked when i checked my flickr photostream, the one with "sayajiwakosng msuk harakah" has a big number of viewer ( big num among my other pics la.. hahahaha )


nmpk x? yg ada tulis harakah tu ada 12 view,yg lain xsmpai 5 pun. haha

repost:

Wah! menarik gila babai post aku. hahaha
aku pun xde sumber sgt. so sapa2 yg baca post ni, bg info psl sapa plg femes among dorg ni ok?

NO1 DIRTEE Clothing


xpnh msuk paper ..tp msuk mgzne.. medium pemasaran: HUJAN! ( sepsifik: NOH )
kalau ag ke,dugong ke pakai,mmg xkemana. haha. sori,tp itula hakikat..nak noh yg pkai bru jln bsnes.

NO2 Saya Jiwa Kosong
jiwakosng

ni pun hasil NOH hujan jgk. dah dia pkai,satu msia nk pakai. haha. abg noh ni mmg pelaris la.haha.tp plg best,clothing ni pnh msuk HARAKAH.


nanti aku smbung..mgntuk..

Helo2.. aku kembali.. sambung chart! tgl 3 clothing lg kn? msti korg berdebar2.. kot2 ada clothing korg msuk carta .haha. ok,kta truskn:

NO3 Pop Malaya



aha, ni otai nih. aku pun xpasti nk ltak numebr brapa. num1 ke 3.. tp ikut peredaran semasalah..dorg ni mmg feymes (based/foundation dorg sgt kukuh)mgkin sbb founder dia byk connection. smpai skg msh blh on the top of the market. hebat2! dorg xperlu nohujan utk promo bju dorg. memang design cool n spt kta sedia mklum,senior.. so mmg dah ada loyal customer ni.


No4 Kurasaraksasa

Ni nama pun dah gmpak. setau aku, clothing ni hebat sbb hndmade. sikit je yg print byk2. mmg exklusif. design pun super rare! skg xtau apa brita. Kurasa sumting dorg ni. haha. clothing yg aku respek wlupn xnmpak dpn2 lg.


No5 Street Signal

Sapa xpnh dgr STUPIDDAMDAMLUBERAKKELUARKETAM? lebih kurg gitu la bunyi nya. haha.. mmg hebat dorg ni wat tounge twister. promo dorg..fuhhhhh. respek! mmg komited thp dewa . kat mana2 event msti ada dorg. mmg promo dorg trun pdang pnya style. tahniah kat founder rajin tahap babun.

tahniah kpd pemenang! sapa2 nk msuk chart aku, sila padukan marketing anda! yeah~
sapa xpuas ati, sila komen. klau msh xpuas ati, ko wat la chart ko sndri!! haha

Alexander the great is a homo?

5:01 AM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

hi hi hi
its the admin again. two days left to fast.. cant wait for eidul fitri
yeeeha

ohya, as usual my post will be about ebooks. like i said bfore, ill "selang seli" my posts with my ebooks finder service and any unrelated with ebooks post. non-malaysian and anyone who didnt undrstand any words in my post, feel free to ask me using the shoutmix box.

before i offer u more n more ebooks, i wana share my dissapointment on failing to serve my 1st customer which is my blogger friend jlaysco. she wanted The Pagan of Borneo by owen rutter free ebook, but unfortunately, there is no free ebook for that book. aiya.. sory jlaysco!

okay, these are the books u can buy it from me instantly..no need to wait for me to find them for u. (im not charging u the ebook price, but im charging u the searching fee. im not giving u these books for free!) hoho. num13 is the new one.

  1. Harry Potter Books 1-7 (Ebook - English) (RM69.99) Recommended
  2. The Law Of Success - Napoleon Hill (RM19.99)
  3. who moved my cheese - spencer johnson (RM9.99) Recommended
  4. Building a Web Site for Dummies (RM9.99)
  5. Stephen Covey - The 8th Habit [Executive Book Summaries] (RM9.99)Recommended
  6. The 7 Habits of Highly Eff People - Stephen Covey (RM9.99) Recommended
  7. robert_t._kiyosaki_-_rich_dad,_poor_dad (RM9.99) Recommended
  8. Robert G Allen - road_to_wealth (RM9.99)
  9. 21 Success Secrets of Self-Made Millionaires by Brian Tracy (RM9.99)
  10. Tony Buzan - Speed Memory (RM9.99)
  11. ayat-ayat cinta, oleh habiburrahman el shirazy (RM9.99) Recommended
  12. Now You Know- Doug Lennox (RM9.99)
  13. Alexander the Great. His Armies and Campaigns (RM9.99)
YM: ahmadfaridsainuri@yahoo.com
friendster: www.friendster.com/eighteen7artwork
email: ahmadfaridsainuri@yahoo.com

What raya is from my non muslim friends p.o.v

3:15 AM / Comments (2) / by Admin

_________________________________

helo2.
its me again, (this is my blog, how come it isnt me??) haha
like my previous post, ill selang seli kn posts. the one related to my business (ebook-finder)
and not related to it. this one is not about ebooks or books or politics.

i wonder, what is raya from my non muslim friends perspective. since ive been involving myself serving NUFFNANG, its obvious the majority bloggers is chinese and the topics will be about moon cake la, clubs ,party n etc. but what is raya from ur point of view aa? hey2, do drop seome comments or shout it out loud at the shoutmix box

hapy raya to all. may god bless u

ohya, do read my previous posts.haha. sempat lagi promo..

Worry no more!

5:19 AM / Comments (1) / by Admin

_________________________________

free-ebooks finder is here!
the service is not free, but it search free ebooks available on the net.

i came up with the idea providing ebooks finder service after my father cant find the ebook he wants. so there might be thousands of people like my father . ( need an ebook, but fail to get them from the net)

fortunately i have 247 free access to the net and plenty of sources to get free ebooks.
im not selling ebooks okay! free ebooks is plagiarsme . im not committing a crime by selling pirated goods. i make money by providing u the service to find the legal goods ( free- ebooks) hehe.

btw, my blog is like rojak kn? ill post about my ebookfinder service and other topic unrelated to ebooks berselang-seli. haha. even the language that i use is rojak language already.

is it obvious that i cant write in english properly? warghh..i need ebooks how to write proper english laaaaaa!

these are new ebooks i already have. and the price is promotional price for the first month only.

  1. Harry Potter Books 1-7 (Ebook - English) (RM69.99)
  2. The Law Of Success - Napoleon Hill (RM19.99)
  3. who moved my cheese - spencer johnson (RM9.99)
  4. Building a Web Site for Dummies (RM9.99)
  5. Stephen Covey - The 8th Habit [Executive Book Summaries] (RM9.99)
  6. The 7 Habits of Highly Eff People - Stephen Covey (RM9.99)
  7. robert_t._kiyosaki_-_rich_dad,_poor_dad (RM9.99)
  8. Robert G Allen - road_to_wealth (RM9.99)
  9. 21 Success Secrets of Self-Made Millionaires by Brian Tracy (RM9.99)
  10. Tony Buzan - Speed Memory (RM9.99)
  11. ayat-ayat cinta, oleh habiburrahman el shirazy (RM9.99)
  12. Now You Know- Doug Lennox (RM9.99)
feel free to contact me thru email or friendster profile:

YM: ahmadfaridsainuri@yahoo.com
friendster: www.friendster.com/eighteen7artwork
email: ahmadfaridsainuri@yahoo.com

ADS

5:18 AM / Comments (3) / by Admin

_________________________________

RM 10/MONTH
promotional price till july
MORE info : ahmadfaridsainuri@yahoo .com (email n ym fs n fb)

we'll discuss more about it thru ym

More free-ebooks!

1:50 PM / Comments (0) / by Admin

_________________________________

hi hi hi
if u already read my previous post, im now developing the website for the free-ebooks finder service for my customers all over the world (www.tokoebooks.com)

if u dont know and have no time to search ebook by urself, feel free to contact me to find it for you.

the service charge is 10-40 RINGGIT MALAYSIA (3-11 USD) . depends on the difficulty to find it.
but, pls be inform that not all the books in the world available FREE in the internet. so there are chances you'll dont get the ebook that u want.

these are new ebooks i already have. and the price is promotional price for the first month only.

  1. Harry Potter Books 1-7 (Ebook - English) (RM69.99)
  2. The Law Of Success - Napoleon Hill (RM19.99)
  3. who moved my cheese - spencer johnson (RM9.99)
  4. Building a Web Site for Dummies (RM9.99)
  5. Stephen Covey - The 8th Habit [Executive Book Summaries] (RM9.99)
  6. The 7 Habits of Highly Eff People - Stephen Covey (RM9.99)
  7. robert_t._kiyosaki_-_rich_dad,_poor_dad (RM9.99)
  8. Robert G Allen - road_to_wealth (RM9.99)
  9. 21 Success Secrets of Self-Made Millionaires by Brian Tracy (RM9.99)
  10. Tony Buzan - Speed Memory (RM9.99)
  11. ayat-ayat cinta, oleh habiburrahman el shirazy (RM9.99)
  12. Now You Know- Doug Lennox (RM9.99)
feel free to contact me thru email or friendster profile:

YM: ahmadfaridsainuri@yahoo.com
friendster: www.friendster.com/eighteen7artwork
email: ahmadfaridsainuri@yahoo.com

Ebook4u ( Im offering you ebooks & you only pay me the service charge for searching it )

1:54 PM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

These are the books I already have:PROMOTION PRICE!

  1. Tony Buzan - Speed Memory (RM9.99)
  2. who moved my cheese - spencer johnson (RM9.99)
  3. Building a Web Site for Dummies (RM9.99)
  4. Stephen Covey - The 8th Habit [Executive Book Summaries] (RM9.99)
  5. The 7 Habits of Highly Eff People - Stephen Covey (RM9.99)
  6. robert_t._kiyosaki_-_rich_dad,_poor_dad (RM9.99)
  7. Robert G Allen - road_to_wealth (RM9.99)
  8. 21 Success Secrets of Self-Made Millionaires by Brian Tracy (RM9.99)
  9. Harry Potter Books 1-7 (Ebook - English) (RM69.99)


The service charge is depends on the level of difficulty searching the books.
DO CONTACT ME IF U ARE INTERESTED

YM: ahmadfaridsainuri@yahoo.com
friendster: www.friendster.com/eighteen7artwork
email: ahmadfaridsainuri@yahoo.com

My all time favourite idea generator!

1:29 AM / Comments (2) / by Admin

_________________________________

hi readers, (esp for those who are involved direct or indirectly in tshirt industry) all of this great-super funky design i took from threadless . saja nk mmbntu sesiapa yg nk generate idea utk wat design2 bju.. i think its about time to stop talking about politics. haha..


Bread Barber by Patchadapim Sansiripun



Fe Man by Chris Thornley



mmm... oranges! by vwoop


The Last F*ckin' Unicorn by Dick Firestorm


Billy Says It's Haunted by Brian Cook


Baby Godzilla by Ding Lidong




cool isnt?
do more research,put more effort on ur design, ull make ur clothing line the best in msia!
haha
dont u dare copy their idea u shit headed plagiristor!

lagi email dari kawan

5:47 PM / Comments (3) / by Admin

_________________________________






Salam & Regards

M Azwan M Kamaruzaman
Finance & Accounts Services Department

PETRONAS Maritime Services Sdn Bhd

Level 16, Menara Dayabumi, Jalan Sultan

Hishamuddin, 50050 Kuala Lumpur

( 03 2783 6752 Ê 03 2783 6769

* azwan_kamaruzaman@petronas.com.my

Email Dari Kawan | Antara pendatang dan penumpang

5:30 PM / Comments (2) / by Admin

_________________________________


Syed Imran is an Arab-Malaysian born in Penang , Malaysia , ex-Bernama journalist (1971-1998) and former press secretary to Minister in PM's Department.

Syed Imran provides a Bangsa Malaysia voice in the nation-wide furore which had erupted as a result of Ahmad Ismail's irresponsible, opportunist and racist reference of Malaysian Chinese as "pendatang" and "penumpang".
Syed Imran blogged:

Monday, September 08, 2008

Pada mulanya saya agak keberatan nak ulas kekecohan yang berpunca ekoran daripada kenyataan ketua UMNO bahagian Bukit Bendera, Pulau Pinang bernama Ahmad bin Ismail. Sama ada benar atau tidak apa yang didakwa dikatakan olehnya mengenai rakyat Malaysia keturunan Cina bukan persoalannya kerana isu tersebut sudahpun merebak dan mengapi-apikan keadaan.


Jika tidak ditangani dengan cermat, teliti dan bijak, isu itu boleh ditangguk dalam air yang keruh oleh anasir-anasir yang ingin melihat negara ini hancur serta mengundang campur tangan kuasa asing. Dalam zaman dunia tanpa sempadan dan liputan meluas dan segera oleh media elektronik antarabangsa, apa yang berlaku di sesebuah negara itu tidak dapat disembunyi atau dinafikan.


Isu pokok yang dibangkitkan oleh Ahmad Ismail membabitkan persoalan "menumpang" iaitu rakyat Malaysia keturunan Cina adalah penumpang di negara ini. Beliau menjelaskan bahawa ia merujuk kepada zaman pra-Merdeka. Bagaimanapun, sensitiviti rakyat Malaysia keturunan Cina telah terguris.
Saya tidak mengenali secara peribadi Ahmad Ismail, tetapi kenal agak rapat dengan Allahyarham abangnya, Abdul Rahim Ismail, pemilik Syarikat Pembinaan Rahim yang pada satu ketika dahulu agak terkenal sebagai sebuah firma pembinaan Bumiputera yang unggul di Pulau Pinang. Saya tidak tahu apa dah jadi dengan syarikat itu selepas Abdul Rahim meninggal dunia.


Secara peribadi, saya tidak setuju dengan apa yang didakwa dikata oleh Ahmad Ismail atas beberapa sebab. Bagi saya, hampir 90 peratus rakyat Malaysia , khususnya di Semenanjung, adalah pendatang dan kita semua sebenarnya menumpang hidup di bumi Allah. Kita bukan pemilik kekal tetapi hanya menumpang.
Sebagai contoh, saya sendiri adalah keturunan pendatang yang menumpang hidup di bumi bertuah ini. Datuk nenek di sebelah bapa saya berhijrah dari Makkah dan dari Brunei ke sini manakala di sebelah ibu pula dari Hadhramut, Yaman. Kami adalah pendatang dan penumpang sama seperti hampir semua penduduk negara ini khususnya di Pulau Pinang .

Bagi Ahmad Ismail, dia juga datang dari keluarga pendatang dan menumpang hidup di negara ini. Ahmad Ismail tidak boleh menafikan hakikat bahawa datuk neneknya adalah pendatang dari India untuk menerokai penghidupan yang lebih baik dan selesa di bumi bertuah ini.


Perdana Menteri Abdullah bin Ahmad juga tergolong dalam kategori yang sama. Datuknya di sebelah ibu adalah pendatang dari wilayah Guandong , China . Pendek kata, datuk Pak Lah iaitu bapa Allahyarhamah Kailan bernama Hassan Salleh atau Hah Su Chiang adalah seorang pendatang. Beliau berhijrah ke Tanah Melayu dari wilayah Guandong ( Kwantung ) pada pertengahan abad ke-19 dan menetap di Bayan Lepas sebagai pekebun getah, pesawah padi dan kemudian saudagar intan berlian.


Najib Tun Razak, Timbalan PM juga berasal daripada keluarga pendatang iaitu dari Sulawesi, Indonesia atau lebih senang disebut orang Bugis manakala sepupunya Hishamudin Hussein tidak terlepas daripada darah keturunan Turki.
Datuk nenek mantan PM Tun Dr Mahathir Mohamad juga pendatang dari Kerala , India manakala ibu Almarhum Tunku Abul Rahman berasal dari negeri Siam ( Thailand ).


Kesultanan Melayu Melaka pun dibuka oleh orang pendatang dari Sumatra bernama Parameswara, seorang anak raja atau bangsawan beragama Hindu.
Dalam sejarah kesultanan Melayu, kita dapati ada yang ditubuh oleh pendatang dari Bugis dan ada pula dari Hadhramut selain dari Minangkabau.
Hampir semua orang Melayu di sini berasal dari luar Tanah Melayu tetapi diiktiraf sebagai "bangsa Melayu" oleh Perlembagaan Persekutuan. Kita adalah "Melayu mengikut takrifan Perlembagaan" iaitu beragama Islam, mengamalkan adat resam Melayu dan bertutur dalam bahasa Melayu. Malangnya, bahasa Melayu nampaknya dimatikan oleh orang Melayu (UMNO) sendiri apabila dinamakan sebagai bahasa Malaysia .


Oleh itu, orang Arab seperti Syed Hamid Albar dan saya, orang Aceh seperti Sanusi Junid, orang India seperti Kader Sheikh Fadzir dan Nor Mohamed Yakcop, orang Bugis seperti Najib, orang Minang seperti Rais Yatim, orang Jawa seperti Mohamad Rahmat dan yang lain seperti dari Madura, Pulau Boyan, Siam, Burma, Yunnan (China) dan selatan Filipina dengan mudah boleh diiktirf sebagai "Melayu".
Mereka diterima sebagai orang Melayu tidak kira sama ada mereka bertutur bahasa Melayu atau tidak di rumah umpamanya si Arab berbahasa Arab, si Jawa berbahasa Jawa dan si Minang berbahasa Minang atupun si Mamak berbahasa Tamil.
Bahasa-bahasa yang disebut itu bukan bahasa Melayu dan jika dilihat dari sudut Perlembagaan Persekutuan, tidak boleh diterima atau diiktiraf sebagai bangsa Melayu.


Walau bagaimanapun, atas kepentingan dan faktor politik, semuanya diterima sebagai Melayu dan Bumiputera.Oleh itu, adalah tidak adil untuk menuding jari kepada orang Cina yang juga kaum pendatang sama seperti orang Arab, India, Aceh, Minang, Batak, Mandailing, Jawa, Madura mahupun Bugis, sebagai menumpang di negeri ini. Kita tidak boleh menafikan bahawa sebilangan besar datuk nenek orang Cina telah berhijrah ke negeri ini semasa Kesultanan Melayu Melaka, bahkan kesultanan-kesultan an terdahulu di Kedah mahupun Terengganu dan Kelantan serta semasa Francis Light berjaya menipu Sultan Kedah untuk menduduki Pulau Pinang pada 1786.


Kita adalah kaum pendatang yang menumpang hidup di negeri ini. Golongan yang boleh diiktiraf sebagai orang asal atau anak bumi tulen adalah mereka yang kita kenali sebagai Negrito, Jakun, Semang, Jahut, Orang Laut, Orang Darat, Senoi dan suku kaum masyarakat Asli lain yang masih menjadi penghuni belantara.
Kita tidak harus lupa akan sumbangan dan pengorbanan semua kaum dan suku kaum untuk membangunkan Malaysia sama ada dari sudut ekonomi, kemasyarakatan, keselamatan dan yang paling penting kesepakatan dan perpaduan. Semua orang yang kena dan seharusnya membayar cukai, berbuat demikian tanpa mengira kaum atau asal keturunan, sama ada pendatang atau penumpang.



50 reason why your blog sucks!

3:21 AM / Comments (9) / by Admin

_________________________________

kindly leave ur comment . ill copy all of them when it reach 50 and make a new post.
haha

i got punkd!

Short cut : penghujung atau permulaan?

1:14 PM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

salam, helo2. . ni post pasal politik siiiiiiiiiikit.
diskusi ni sbnrnya tercetus bila ada org pertikai, kmu penyokong anwar, apa komen ko pasal presiden DAP sbg timb pm klau pakatan rakyat memerintah? dan tajuk post aku kaitkn dgn apa yg diwarwarkn kerajaan baru akan ujud mengganti penghuni putrajaya.

aku sbnrnya mlas nk update hal politk ni.. tp tau la ckit2 apa yg sdg berlaku.

haishh.. umur xleh nk p mgundi dah bicara soal politikus msia. haha

mcmna nk start ah..

ayat2 sgaja di formalisasi utk kematangan penulisan .haha

first of all,

kenapa anwar?

1) adapun msia kini, tidak punya pemimpin yg mampu menggerak kan rakyat utk berganjak dari kerusi empuk ke medan reformasi spt beliau ( medan reformasi itu adalah agenda perubahan,bkn berdemostrasi ok) spt smua rakyat sedar, tidak kira fahman politik atau jemaah, pimpinan msia punya kekalutan peribadi dan pengurusan negara.

jadi,alternatif yg ada, gerakan yg Pak Anwar pimpin.

huraian: apa yg aku sedar, kita ni, klau nk mgutuk pribadi org, mmg xkn hbs punya. anwar ka, paklah ka najib ka mahfuz ka, mmg xkn hbs. sbb mnusia ni wat silap. bkn nya nabi, nk kata buruk ttg baginda org xleh nk gernerate idea. sbb mmg dah peribadi luhur-seluhur2nya.
so, klau nk berdiskusi ttg corak atau rentak seseorang politikus tu, BAGI AKU ckup skadar utk mengecam beliau dari sudut peribadi sekiranya, benda tu mmg ksalahan yg kita xdpt maafkn. klau stakat time belia, si dia tu pnh mgamuk, pnh tertidur pun nk di isukn ( tp bgantung pada keaadaan la mcmna kesalahan yg ringan2 tu dilakukn. klau scara tba2, xtentu psal, BAGI AKU, xpa la nk kecam ) apa yg aku kata kekalutan pribadi dan managerial tu, korg cari la info kat internet.

second,

presiden DAP sbg timb pm? : ketuanan melayu tidak lagi punya martabat utk dijunjung.

tidak byk yg dpt dijelaskn lbh lanjut kerana kekurangan sumber yg boleh diguna pakai.

haha
soriiiiii

intrnet lmbab daaaaaa

sbb yg kata, presiden dap jd timb pm pun aku xpasti mana sumber dorg dpt. so, aku pun tkut2 nk kata apa2

TAPI,

bodoh sgt ka dsai?
dia tu islam jgk, dia pnh jadi presiden ABIM satu msa dulu.. dia pernah merasa perit nya pjuangan dia nk mntarbiyah org ramai. lps tu, slps dtekan,disumbat dlm pnjara,dblsah,d fitnah habis2an, baru nk jadi pm, nk wat duit? itu ka yg org pro UMNO fikirkan? lps tu,cara nk jadi pm,kena pikat org bkn mlyu, dan gadaikn martabat mlayu? xpyh nk kata, mlayu,aku prefer,suma org islam di jaga kat msia nih. asal islam,boleh msuk uitm. yg bgsa lain yg islam dipinggirkn saja.

aku, klau boleh, nk join umno. kalau perjuangan nya msh mcm dlu. ada pihak yg anti umno hina umno.. kata umno xperjuang melayu. british yg cipta umno. nk kata btul, xbtul, umno berjasa.. smua gerakan berjasa. .

cuma bila dah berlaku ketirisan, kehancuran peribadi, kekalutan pegangan, punah sudah umno yg berjasa lg perkasa. mkin jauh la keinginan nk membangun bersama umno

begini, aku critakn apa yg buat setiap org ada pendapat msg2 terhadap senario politk msia yg agak tinggi kadar adranelinnya. (pndapat aku la)

PANDANGAN ALAM INDIVIDU

ini intipati syarahan dr Farid syahran (pensyarah di uiam xsilap) yg pnh aku hadiri, PANDANGAN ALAM ISLAM.

pandangan alam itu inggerisnya world view.

PANDANGAN ALAM INDIVIDU: pendpat seseorang terhdp sesuatu ( lbh kurg mcm 1st empression)

begini analogi nya:

ada seorang saudagar minyak wangi, dia mmpunya seekor burung yg pndai berkata2 lg CANTIK (berjambul kuning) . burung dia ni ibarat pelaris . asyik mmpromo barangan tuannya. dah burung pndai bckap,tuan dia ajar la burung tu berkata-kata utk mnarik plgan. ditambah lg dgn kecantikan jambul dia tu,mmg org tertarik utk dtg kekedai mnyak wangi tu. maka syg la tuannya trhdp burung tu sgt2.
satu hari, burung tu trbg2 dlm kedai mnyak wangi tu, scara xsgaja,terlanggar balang myak wangi yg mahal, lalu pch berderai.. tumpah la myak wangi tu di lantai. tuan dia nmpak, hbs burung tu kena blsah. dicekik2 burung tu, dan last skali, ditoreh jambul kuning kebanggaan burung tu. dgn keaddan skt dan sdih, burung tu di kurung dlm sgkar,dan diletak dluar kdai .. burung itu tidak lg berkata2 mcm dlu, kepala pun dah botak..

keesokan harinya, dtg seorang botak ke kedai myak wangi tu..

pstu burung tu kata kat org kpala botak tu, "kamu pecahkn minyak wangi jgk ?"


fhm ?kalau xphm,samada pyampaian crita aku agak truk, atau tahap penerimaan bahan ilimiah pmbca lbh truk dari aku. haha

nmpak xmcmna burung tu dah set dlm kpala otak dia?
apa2 bnda yg botak, pchkn myak wangi .
dia kata gtu sbb , dgn mmcahkn myak wangi, kapal dia botak.


apa kaitan dgn topik awal?
kenapa ada org kata anwar pgkhianat bgsa & kenapa ada org kata anwar penyelamat bgsa?

worldview seseorang itu berbeda2. . jadi xblh nk slhkn, napa sokong umno? knapa sokong anwar?

tp,worldview sntiasa boleh diubah.

aku nmpak dgn bji mata aku sndri, mcmna prangai org2 abim ni. . (ni nk crita psl knapa aku kata anwar blh dipercayai) aku xnk pgaruh org lain. tidak! saja nk kongsi pndapat.. klau korg ada pndapat sndri, tulis kat komen, xpun wat blog sndri. haha.. ok2, anwar sbg bekas ahli abim, prngai org abim ni agak streotaip. sb dorg dah d tarbiyah dari belia smpai perangai dorg xberubah smpai ke tua. dorg ni xksh kluar duit utk aktiviti dkwah. siriusly,xksh. . dorg sgup merredah hutan nk jmpa muallaf2 yg terkapai-kapai mncari sumber utk mgamalkn islam bila org yg dh bwk dorg msuk islam dah xmsuk utan lg. dorg sgup kluar hrta, utk tlg kwn2 yg kena fitnah. sgup kluar bratus2, utk di collect dan biaya bayaran peguam.ahli2 nya mcm klon ahli2 ikhwanul muslimin. otak dorg mmg diguna utk tuntut imu. budaya ilmu nya sgt mggerunkn.. rasnya dah brapa ratus buku sibincang tiap kali usrah.


nk kata smua nya elok, kita smua manusia. ini scara general la..

bodo sgt ka anwar yg pnh mndpt gelaran mnteri kwgn terbaik asia? bodo sgt ka nda gadai islam? bodo sgt ka? bodo sgt ka nk gadai nsb cucu cicit? bodo sgt ka naquib al attas smpai xtgur anwar?


aku nk ulas lbh psl isu timb pm pakatan rkyat ni xblh,sbb xda sumber.. sori.
tp BAGI AKU, nk kata anwar dh wat kputusan yg slh, i dont think so

ish,aku bnci ulas hal politk!! politik wat org bermusuh.. nanti kwn2 xnk kwn sbb aku sokong anwar

aku bnci dia sbb dia pro kj
suami isteri xtdo skatil time pilihanraya
aduh,
ni pndpat aku.. aku hirmati pndpat org lain..
xnk bgaduh2, nanti bmsuh.
xbest.

blog ni aku rasa plg ROJAK skali. cmpur2 contain nya
haha

LAGU RAYA : post akan dtg ( politikus malaysia & buah fikiran )

7:06 PM / Comments (3) / by Admin

_________________________________

Dari Jauh Kupohon Maaf
by Sudirman

Dalam dingin subuh hatiku terusik

Kenang nasib diri di rantauan

Bergema takbir raya menitis air mata

Terbayang suasana permai desa



Rindu hati ini inginku kembali

Pada ayah bonda dan saudara

Tetapi aku harus mencari rezeki

Membela nasib kita bersama



( korus )

Hanya ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas

Dari jauh kupohonkan ampun maaf

Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama

Meraikan aidil fitri yang mulia



Restu ayah bonda kuharap selalu

Hingga aku pulang kepadamu



( ulang korus )

Restu ayah bonda kuharap selalu

Demi anakmu yang kini jauh

ya tuhan ku yg maha kuasa, kau berilah kegembiraan dan kekuatan kepada kaum muslimin dan muslimat yg ada di pelusuk dunia ini. berilah kami hidayah mu . . kami anak2 muda yg mudah terpengaruh dgn hiburan dan liburan. bantu lah. amin ya rabb

amin kn lah beramai2.
ini doa utk kita dan reminder kpd smua spya xsdih2 time bbuka wlupun lauk nya sikit sbb di palestin cthnya,mgkin xberbuka.


hoho
wlupun aku xla mulia sgt, tp apa slhnya wat baik bulan ramadhan kn?
yes! aku dah tmbah pahala
yeeeeeeeeeeeha!

Wajib,sunnah,harus,makruh,haram (Respons)

11:10 PM / Comments (1) / by Admin

_________________________________

Haha helo2 assalamualaikum mesti ramai yg curious aku tulis post ni.

haha lawak2
aku lah pengikut ayah pin!!!!! hidup pinpin

apa yg aku nk kata, kita anut agama bkn sbb ikut2 .. tp ikut dalil. quran dan sunnah kita kena ready bnda2 gini. cthnya astora jabat, yg sgt kritis dgn islam. .

dia ni pmbuka minda kita sbnrnya.. memaksa kita,pganut islam yg tau fundamental shj pasal agama sndiri utk
jgn asyik melatah bila dia kluar statement plik2 n ajaib.

kta kena wat research. . dan pastikan kta di guide oleh ahlinya yg mahir


selamat beramal~


lps ni nk tulis post berbau politik siiiiiikit.
khas utk kwn2 yg sebaya.

post akan dtg:
Short cut: penghujung jalan?

Wajib,sunnah,harus,makruh,haram

6:21 PM / Comments (5) / by Admin

_________________________________




a)Di sini aku ingin mncabar para pembaca..


aku kata,

  1. xpayah sembahyang jumaat bg lelaki
  2. xpayah puasa sbulan d bulan ramadhan
  3. xpayah solat 5 waktu
  4. boleh berzina
  5. lelaki perempuan boleh bersentuh-sentuhan
  6. bayar zakat tidak perlu
  7. tutup aurat tidak perlu
  8. subuh ada 3 rakaat
  9. maghrib ada 1 rakaat
  10. boleh mkn babi
  11. arak boleh di minum
  12. tidak perlu wudhuk sblum solat
  13. mncuci muka time wuduk tidak perlu
  14. ular boleh dimakan
  15. boleh makan makanan yg tidak disembelih dgn nama allah dlm keadaan bkn darurat


ckup stakat ni. Sila komen utk menentang idea2 ini

kalau xda dalil,btul lah apa yg aku tulis kat atas ni.kn?so,sila kemuka dalil2 utk menentang

b)ada persoalan nk di tanya ni

"klau lelaki perempuan bukn muhrim berdua-dua an,siapa yg ke3?"

ans: syaitan

"dibelenggu iblis dan syaitan dlm bulan ramdhan"

so xda makhluk ke3 time ramadhan?
jadi xpyh risau utk berdua-dua an

sila komen utk menentang idea ini

Myspace,friendster,facebook (social networking web)

2:34 AM / Comments (7) / by Admin

_________________________________

hai2.. post baru .. xnk post bnda berat2. pmbca mls nk baca. . bg yg ringan2 sudeyh..

apa motif nk ada profile kat web2 seangkatan dgn mespes,frenster etc?

homepage browser aku sndri adalah friendster. haha
truk kn?

friendster ni tmpat nk bhubung utk aku.nk tau updates kwn2 dari seantero dunia. yg kwnfriendster tu, aku xpduli la. kwn yg mmg kawan n kawn bru. yg study obersea,in the sea,above the sea level.

so, apa yg aku nk emphasize d sini adalah: MAK BAPAK KORG TAU x PROFILE fs or ms etc korg ni?

Dari pemerhatian aku la mgmbara dunia maya yg dicipta web social ntworking ni, situ la tmpat anak2 muda nk bberekspresi.. sbb kat dunia nyata, nk wat gtu,parent mrh,gni,kena sebat,gtutu kena lcture. hahaha

so,kita sedang mmbina, HIPOKRASI dlm dri. normal la hipokrit kn?hipocracy make the world go round.haha

yg xbest nya ni, parent xtau psl fs or ms ( parent yg agak alergic dgn dunia siberla) anak2 doorg,dia xksh papa. padahal,situasi nya lbh teruk sbnrnya. sbb, apa yg anak dorg inginkn, atau rutin nya, ada kat dlm web social ntworking yg anak2 mreka sertai.ibu2 bapak2 xtahu menahu.

aha.. parent yg xtau,sila ambil tahu.

kat rumah,anak kiut sja.. kat "rumah friendster/social ntworking web", biut2 blaka. hahah
ada ka ibu2 bapak2 yg bca blog nih? xksh pun

kta saling ingat mengingati sajala..

kena nasihatkn diri utk sntiasa bhave.. (aiyo..terasa kat batang idung sndri..)

sila2 lah komen.idea,pndapt,wacana bicara,nirmala wahana silakan type.

Banjir Idola Kemarau Tauladan : Respons

9:36 AM / Comments (8) / by Admin

_________________________________

post ini di tulis utk memberi maklumbls kat pmbaca yg ada bg komen kat post sblm nih.. sot klau ada bembca bru, sila bca komen kat post:Banjir Idola Kemarau Tauladan sblum nih

mkin rancak diskusi ni ya..

post ni nk ajak kta berdiskusi,bkn nk bwk gaduh.. ( reminder awal2 )

xbleh nk label bdk yg p gig jht..cuma unsur2 ngtve ttp ada.dari sdut syariah la espcially. mana gig yg bhgikn tmpat laki pmpuan?

gig mmg agak liar (bkn erti kata ada psta seks dsbg ) susasan nya xtrkawal SEKETIKA time band perform. sbb tula kat klntan hbs brg kena sita oleh perbandaran n 999 melabel nya psta LIAR.haha..ekceli org yg pnh pegi gig ( time thun 2000 n keatas )akana tergelak.sbb xla liar sgt..

gig skg ni,agak open..smua org blh dtg. dlu,bnda ni mcm taboo.bdh metal shj allowed. punk shj. klau kat sbah,tmpat gig ni tmpt edar drugs, n port gaduh. zmn dulu la..(bkn smua gigs d sabah,tp,mmg ada kes ni blaku)
mgkin time zaman abg asrih pnya abg tu.

aku xkn comment lbh drpd apa yg aku nmpak sndri.. psl scene2 ni,merujuk kat komen ni:
norellia said...

assalamualaikum....tak ramai ek muda mudi skang duduk discuss isu sal benda2 camni...

dah baca komen, dah baca nukilan...memang terkesan...nak tanya apa pendapat penulis sal stgh scene (tak taulah blh dicakap scene atau aliran. yang ada pengikut..tapi berlatarkan music jugaklah)

kalau nak jd "member" kena buat benda2 sewel like alcohol and sex...kate nak bukti...and si dara hilang dara...si teruna dah tidak teruna..

(^_^)


nk kata ada, xpnh nmpak.. klau rumors mmg la ada.

aku xnk jadi mastika.men tulis je apa org crita kat depa

hahaha
hbs kena attack org2 yg dh lama dlm industri tu.

p/s: aku lebih prefer akustik nite atau psmbhn2 akustik. lagu,syair dsbgnya. yg jual bju dpt jual, yg berseni dpt expresi seni.keadaan xla liar ..syahdu saja

Banjir Idola Kemarau Tauladan

12:46 AM / Comments (7) / by Admin

_________________________________

Sejahtera selamat. tajuk tu di petik dari pengetua KOLEJ DARUL HIKMAH ABIM Dato Dr Siddiq Fadhil.

Seperti biasa, post2 aku msti ada kaitan dgn budak budak zaman skg yg asyik dgn dunia baru yg ntah sapa yg bawak:INDIE dsbg. obvious ke aku attack bdk indie? haha
aku xda nk attack sapa2 pun. cuma klau aku kata metal,hardcore,raggae dsbgnya,xramai followers.
Apa yg ptg, suma scene ni dah bersatu klau ada gig atau event. semua dah blh share stu stage

Aku xlayak nk tulis psl scene UG local? mgkin aku xlyak. tp aku ada pendpt sndri. nk bertegang urat leher? sila komen nanti ya.

zaman aku skolah mngh, aku dgr lgu2 mainstream shj. linkinpark,abril labin,dan sbgnya. hahah
baterfingers, acab, band2 skinhead gtu adala jgk dilayan.. tp itu pun yg aku blh dpt d kdai muzik.
senior2 aku la yg begiat aktif

even tape MUCK pun dorg dh dpt.. ( utk mkluman,aku study d mrsm kota kinabalu dlu) so, kat kk ada muck, kira update la dorg tuu.


Eh, melalut dah ni. PASAL : BANJIR IDOLA, KEMARAU TAULADAN.. ni yg kita nk diskas ni

OK, skg nk crita realiti.. sejak aku prnh mnjejak kaki ke gig2 n event2, ada bnda yg aku prasan..iaitu, sihat ke aktiviti muda mudi nowadays ni?

ujung mgu ke gigs.
bju2,tertera statement2 yg agak kurg aku stju
pgi event kdg2 kat pub dsbg

aha, aku tau smua ni sbb i do join event2 nih. aku nk pgalaman. tp im a critical thinker. wlaupn xgenius, tp aku amek sirius la..

case :

event dibuat kat dewan perhimpunan cina2. kat tgkat atas, muda mudi ISLAM (aku bnci org guna istilah melayu.. suma ats nma melyu. kmu islam ka mlayu? ) mmg dasar negara bgsa..
muslimin muslimat sdg rancak berdansa, meanwhile skumpulan cina muda mudi jgk, sdg bljar SAHAM kat blik sblah.. aishhhhhh malu siot! aku pun pgi gig tu.. malu nya xterkata!

apa budak2 islam ni wat?? yg pmuda budhist ni bljar bniaga.. tp aku kesana pun nk bjual..

tp pgajaran utk aku n smua la..
aku tgk ada skumpulan pmuda yg lagaknya mcm xskolah, xberadab, dtg gig, muka muslim..isap rokok,ada botol arak.. pstu yg pmuda budha ni, study bsnes.. SAPA IDOLA PMUDA MUSLIM NI? SIAPA YG MREKA TAULADANI?

aha, itu la post ni tjuk Banjir Idola Kemarau Tauladan..

yg jadi pnduan mreka ni, zine. mcm2 fahaman yg dbwk.. yg mncari identiti mmg xtapis apa pun..men serap shj. kitab yg tuhan bg xnk refer. idolanya pulak? klau yg scene ni, ikut mamat tu, yg scene tu, minah ni.. aiya..

minat gitu2 sudeyh.. xpyh la nk terikut2 sgt

ni apa yg tertulis kat buku nota aku:

Banjir Idola Kemarau Tauladan

masyarakat kharya ummah

  1. Membina generasi (merencana keunggulan ummat)
  2. Tamadun rahmatan bil alamin (generasi yg dibina rasulullah) :
-IQRA, mencari ilmu dan berusaha mncari ilmu.
-yg berilmu pulak, TIDAK RABUN MEMBACA TIDAK LUMPUH MENULIS
apa yg dibaca xmsuk, apa yg dah ada,xdikongc

klau nk crita bab hukum,aku xmahir sgt.. psl gig smua ni, blh d kategorikn sbg hiburan mlmpau ..so islam xmenerima hiburan secara overdose nih.

trpulang kpd individu la..cuma nk pesan, sblum wat apa2, rujuk la kat apa yg tuhan dh bg.ok?

stu lg, yg nk sgt aktif2 dlm scene la ,apa la,aktif tu berpada2 lah.. xkemana jgk tu.. nk kata,xboleh,silakan.. semua ada pndirian msg.. tp utamakn la ilmu dlu. yg dah berilmu tu pulak,jgn rabun mbaca,lumpuh mnulis. xnk kongc dgn org lain

yg msh skolah, bljar dlu at least dah msuk u. yg kat u mcm aku, study la smpai hbs.. hiburan tu smpingan shj.. xperlu lbh2.. ckit2 sja.. nasihat utk diri sndri jgkkk ..arghh,,terasa~

tringin ada band? ok,fine.. klau tau mine alat muzik ckit2 pun ok.. dh msuk u blh msuk pancaragam ,team keroncong ke.. tp jgn la asyik sgt! pegi jamins studio smpai hbs duit. aku pun gtu jgk..jaming la apa la.. tp ok la. aku dh tau men drum n gitar. tringin sgt nk femes mcm band yg mletup skg nih.. smua nk jadi hindi. study dluuuuuuuuuuuuuu!!

wah,noble btul aku kt post nih. nk kongc ilmu.. apa slhnya kn?
diskusi ilmiah sgt2 di galakkan

pendirian berbeda terutamanya di alu2 kn.

Oh soo feymes Local clothing top 5 chart! (cont)

4:13 PM / Comments (2) / by Admin

_________________________________

Helo2.. aku kembali.. sambung chart! tgl 3 clothing lg kn? msti korg berdebar2.. kot2 ada clothing korg msuk carta .haha. ok,kta truskn:

NO3 Pop Malaya



aha, ni otai nih. aku pun xpasti nk ltak numebr brapa. num1 ke 3.. tp ikut peredaran semasalah..dorg ni mmg feymes (based/foundation dorg sgt kukuh)mgkin sbb founder dia byk connection. smpai skg msh blh on the top of the market. hebat2! dorg xperlu nohujan utk promo bju dorg. memang design cool n spt kta sedia mklum,senior.. so mmg dah ada loyal customer ni.


No4 Kurasaraksasa

Ni nama pun dah gmpak. setau aku, clothing ni hebat sbb hndmade. sikit je yg print byk2. mmg exklusif. design pun super rare! skg xtau apa brita. Kurasa sumting dorg ni. haha. clothing yg aku respek wlupn xnmpak dpn2 lg.


No5 Street Signal

Sapa xpnh dgr STUPIDDAMDAMLUBERAKKELUARKETAM? lebih kurg gitu la bunyi nya. haha.. mmg hebat dorg ni wat tounge twister. promo dorg..fuhhhhh. respek! mmg komited thp dewa . kat mana2 event msti ada dorg. mmg promo dorg trun pdang pnya style. tahniah kat founder rajin tahap babun.

tahniah kpd pemenang! sapa2 nk msuk chart aku, sila padukan marketing anda! yeah~
sapa xpuas ati, sila komen. klau msh xpuas ati, ko wat la chart ko sndri!! haha

Oh soo feymes Local clothing top 5 chart!

4:18 AM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

Wah! bapak menarik post aku. hahaha
aku pun xde sumber sgt. so sapa2 yg baca post ni, bg info psl sapa plg femes among dorg ni ok?

NO1 DIRTEE Clothing


xpnh msuk paper ..tp msuk mgzne.. medium pemasaran: HUJAN! ( sepsifik: NOH )
kalau ag ke,dugong ke pakai,mmg xkemana. haha. sori,tp itula hakikat..nak noh yg pkai bru jln bsnes.

NO2 Saya Jiwa Kosong
jiwakosng

ni pun hasil NOH hujan jgk. dah dia pkai,satu msia nk pakai. haha. abg noh ni mmg pelaris la.haha.tp plg best,clothing ni pnh msuk HARAKAH.


nanti aku smbung..mgntuk..

Layout baru: Industri tee print sendiri Malaysia!

3:42 AM / Comments (3) / by Admin

_________________________________

Layout baru ni memeningkan kepala kn? bg pic tu repeating ..pening tgk bnda tu ulang2..haish mls nk edit

So,post kali ni pasal INDUSTRI PRINT TEE SENDIRI MALAYSIA.. best kn? industri print bju kat rumah. haha

Nk mula kat mana ni? lets see.. isu yg telah aku bangkit kn sblum nih. Design haprak , tee pakai buang . ganas kn? aku bukan la otai, baru je masuk industri ni.. even baju yg aku produce pun ada org komplen.. tp apa benda yg buat aku stres,bengang dan marah adalah: napa xambil pgajaran org2 yg terdahulu??!!

Maksud aku, yela aku sndri pnh wat silap.. wat design haprak n tee pakai buang.. tapi ckup la takat tuuuu. zaman aku start tu mana ada senior ( yg dah dlm industri print bju sendri) dok bising mgutuk clothing baru! zaman kmu ni yg dah ada isu senior xpuas ati kat newcomers!

Zaman dorg tu, yela.. zaman kebangkitan. Semua berpadu tenaga! skg ni dah mcm bundle dah clothing ni.haha. semua jadi rivals. ada yg berkwan, kwn kwn jgk, bisnes tetap jalaaaaaaaan~
kena lawan dari aspek marketing dsbg.

Ada yg dok bsg KENAPA NAK BELI TEE CARI LUAR NEGARA (THAI,INDON) SDGKN KITA PATUT SUPPORT LOCAL CLOTHING? jawapan nya mudah aja: sbb clothing local sux! hahaha
aku mghina diri sndri

tp itu la hakikat, kualiti jauh berbeza.. sapa yg xstuju bju2 dari bandung smua superb? xde org nk bantah pnyaa. Aku tau, d msia ni xde material yg bgus utk produce stuff, hrga mahal, limted capital etc.. ni alasan yg aku dh sedia mklum. dats y, KALAU NAK START CLOTHING TU, BUAT LA SEHABIS BAIK!! produce tee atleast, yg terbaik level msia.. cari dlu supplier,wat research utk design, kumpul capital dlu.. ( Ni Semua bnda yg aku sndri mnyesal xbuat ) Aku budak hingusan, dan msh berhingus aku msh wat research.

Nak msuk industri, setup benchmark. takat mana nk achieve..bru clear sikit vision tu. aku ada post pasal abathing ape kn? ambil tauladan dari dia.sgt2 hebat..

idea bernas dan diskusi secara ilmiah digalakkan..





Bape Wannabe? iheartdropdead

10:24 PM / Comments (2) / by Admin

_________________________________



Presenting 187clothing


Semua org nk buat bju skg ni, walaupun design mcm taik cair. Macam-macam nama ujud..semuanya nak jual stuff msg2. walaupun ada yg blum ada bju dah start promo kat Myspace ( social website yg sgt2 tinggi kadar traffic nya ) dari, panau clothing,kurap,kudis,nanah design mcm2lah!
haha

sgt2 meriah industry bju buat kat blik skg nih. ada yg tlmapau femes smpai msuk HARAKAH! ada yg masuk bharian, the star, utusan meloya,dsbgnya. semua nk dpt sokongan dari pminat dunia indie yg aku sndri samar2 apa mkna indie tuh. "support indie music & clothing!" slogan paling apa nama, paling stereotype org bilang. <--slang sabah. ada yg guna slogan nih "kami budak baru belajar,tlg la support!" haha..wtfish adik ku syg?! im ur rival ! xkn nk support korg? nanti lingkup la aku

tapi support jgk la..xla aku fitnah ke, atau wat apa2 yg boleh mnjatuhkn org lain yg nk berniaga. Bagi ruang jela cara supportnya. yg aku xpuas ati tu klau design ntah pape, print mcm taik ayam,tee pakai buang. mmg mcm tahiiiiiii! sedap lagi telur dadar n ikan stim.

tp post ni nk crita psl 187clothing ni je pun..nanti sambung crita psl industri tee print sendiri kat msia nih.

187LtdClothing

187 sempena 18july (18.7.02) adala peristiwa yg agak explicit utk diceritakan. Ltd tuh saja ja nk ikut2 exunltd (EXTREME).kan dorg ni dah establish, so apa salahnya nk jadikn benchmark kn?
motif pnubuhan,nk generate duit. jujur kn? dan jgk nk feymes. tp xpndai femes2. duit tu ada la ckit2..konsep yg diketengahkn: apa2 shj design asalkn org beli n puas ati.

sejarah penubuhan 187 ni time sept 07 klau xsilap aku. sdg asyik dapt wireless kat blik, aku meneroka la dunia myspace nih. secara xsgaja aku view clothing2 yg dah sedia ada yg otai2 ni. dorg dah start 2thun lbih awal. design mmg superb, n cara promosi mmg gmpak!

jadi teringin la jgk nk memiliki rantaian clothing nih. time tu hujan ka,mit angkel usin ka, blum lg mcm fenomena yg luar biasa. dorg mmg femes, tp xla well known gila babi mcm skg. jadi aku xdela nk kata HIDUP INDIE!! aku jiwa indie! jiwa aku kosong! haha
aku mmg fokus money money n money!

mlas ah nk crita pjg2. kalau ada antara korg yg kerja dgn magazine ka, newspaper ka, blh la contact aku utk interview. aku berbesar hati utk mmbantu anda! yeah!

stakat ni aku n kwn2 ( fahmie,faisal,daws,sabree & kwn2 187 yg lain) telah berjaya menjual&produce dlm 180++ bju . sikit kan? seingat aku lah. xpun 200-- haha

ni antara design2 yg ada:





ni antara design terawal. target market, pnduduk sabah! bulibhakalaukau!
haha aku print 30 each design. so ada 90 helai d msia each! n dah sold out! yeah!banzaiii!
tp malangnya ni antara hasil yg aku xska. sbb kualiti tee dia hmapir2 pakai buang. tp oleh kerana design mmg rare,so bebaloi la beli. estimated untung 890++( blagak jgk aku nk gtau untung kn? aku nk tunjuk realiti je bila beniaga bju print kat rumah nih )




yg bju "dah solat" tu ada 15 helai je di dunia ni! kmi jual dgn hrga yg mahal.RM35 sehelai,design tu mcm nasi lemak 50sen panas dowh! <-- hahaha. serius,cpt gila babi bju tu hbs. di reka oleh daws yg skg study kat uitm amek graphic dsgn .Mlang nya dia dah tarik diri dari 187 sbb nk wat project lain dgn kawan beliau.mgkin jiwa dia xngam dgn konsep 187 kot.bju tu nk di tempah oleh HUJAN .dorg nk 5 helai. ntah dorg brgurau ke x.tp apa kn daya, dh laaaaaaaaaama bju tu hbs. n mmg nk wat bju tu jadi limited.baru 187LIMITED!!!!!! yeah! pduli apa aku hujan nk ke x, yg ptg org yg beli, btul2 dpt bju rare. thnx daws! 20062008709 copy


yg laki tu, itu la daws. yg pmpuan tuh makwe beliau. bju yg daws pakai tu,d design oleh dia jgk. itu pun fast selling stuff jgk. bgus2 daws.bju angkasawan tu aku design,yg makwe dia pkai tuu.
itu pun fast selling. sbb itu band daws ANGKASAWAN.




ni antara stok yg ada sebelum semuanya sold out.jgn nk order2, mmg dh hbs semuanya.

KEYPADLOCKED

aha...ni awek bkn utk dijual. baju ni d design pleh FAHMIE. ini pun fast selling.yeah!
haha.mmg universal hbs design ni.semua org brani pkai.dh hbs lama dah niiiii


promo pka copy

ni la awek daws.cool kn? suami isteri satu industri.haha.bju yg ganas utk gadis yg kiut

jgn ngade2

Ni bisnes sampingan. print utk org.hoho



aha..ni bju raba tetek. mmg cool klau pmpuan pkai
hehe. ni utk kaum2 straight edge ekceli

cbk latest

yg ni event yg trbesar pnh kmi join.bsr la sgt..haha

so,stakat ni la crita psl 187.kmi mungkin kluarkan bju bru utk raya nih.so,sila la view friendster kmi: 187
myspace kmi: 187



About Ikanstim

8:51 PM / Comments (4) / by Admin

_________________________________


penulis dan rakan karib beliau merangkap teman wanita sepenuh masa: benazir


Biodata Admin IkanStim.com

Nama: Farid
Umur: 1989
Asal : Kota Kinabalu, Sabah
Lokasi terkini: Utara Malaysia
Status: Tanya Benazir
Pekerjaan: Pelajar,Pelabur, Penulis Blog, Peniaga.
Model hp: N70 (The reason y those pics in this blog is 2megapixel quality)
Info Tambahn: Pemilik, pengasas 187 clothing (currently is stopping its Tees production)
Artikel berkaitan 187: Entri ini dan ini.

Siapa Admin IkanStim.com di mata Benazir?
Boleh baca entri ini: klik


Kenapa ikanstim?

Di bandar tronoh terdapat Restoren Sabilah yang terkenal dengan ikanstim nya. So time orang sibuk-sibuk berblog, i came up with a blog named ikanstim. The main idea is to criticize lame ideas around me. Namun, semakin berusia, semakin menghargai idea orang lain. Kini IkanStim.com merupakan blog berkontekskan bacaan di waktu senggang.

Ikanstim.com juga telah menyebabkan carian "ikanstim" di dalam Google menjadi seperti yg tertera pada screen shot ini:



"ikanstim"




"ikan stim blog"

Sedangkan 2 tahun lepas, orang awam hanya mencari resipi ikan stim. Kini, ikan stim blog pulak menjadi buruan. Haha

Sekian.




contact ikanstim :
eighteen7artwork[at]gmail.com


Tomoaki Nagao

4:11 PM / Comments (0) / by Admin

_________________________________



Ni
la antara org yg aku kagumi, dia founder abathing ape! aku hanya mampu beli
hoody ciplak abathing ape shj.Kawan aku kata, yg ori ada kat msia, RM700.Ok,back to
story.


hoody ciplak ( RM63 ) spongebob+bape colabo


His name is Tomoaki Nagao, or better known by his nickname Nigo.He is the one
who produce the Billionare Boys Club (BBC) & Ice Cream Footwear brands.Aiyo.. he is
way too kokui! ( 'cool' in japan )



Nigo started out in japan in a small store selling a couple of bape t-shirts and camoulflagehoodies, these became very popular among teens and young teens.Time ni kat jepun shj.Dia belum luaskan empayar lagi.Ive seen his house in JAPANORAMA series and it is again,way tooooooooooooooo kokui!! Multi billionaire beb.Ni keta baru dia:



Later nigo released the Bapesta, sneakers of which became the epitomy of american .footwear, as said by Jonathon Ross (the bapesta logo on the side of the shoe looks like the nike symbol but with a lightning zap and a star instead). Kasut ni pun antara idaman aku..cuma kat msia ni takut xori even kat ebay pun xconfirm lg ori kata nigo.



Nigo has currently been hooked up with popular rap and hip hop artists such as Jay-Z & Star Trak Entertainment and Neptunes owner Pharrell Williams.Kenal x sapa pharrell? p cari kat internet sapa dia nih.



Nigo has also became the current DJ of the popular japanese hip hop group : The Teriyaki Boyz! familiar with the name? ala..TOKYO DRIFT punya soundtrack tu.Nigo is also the owner of the BAPE sounds record label. Nigo also created Bape TV.



Wah,gila btul mamat nih,memang membudayakan pop as way of life. Apa yg nak d highlight kat cni,kejayaan dia tuh.Boleh dia contohi oleh anak-anak msia skg nih yg sedang asyik nk wat indie clothing.