Buat Duit: Public Mutual | Takaful Malaysia | Blog Part III

9:09 AM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

Salam sejahtera buat semua pembaca blog IkanStim. Rasanya sebulan yg lepas ada penulis kongsikan sedikit tips menjana duit poket melalui Public Mutual, Takaful Malaysia (insuran) kan? kalau ada yg belum sempat membaca nya boleh la klik di sini dan di sini.

Ok, mari kita mulakan sharing session mengenai buat duit melalui blogging. Terlalu banyak kaedah untuk menjana duit melalui blogging antaranya ialah:

  1. Jadi penyedia tapak iklan
  2. Jual produk
  3. Affiliation

Kaedah 1 merupakan kaedah paling popular sehinggakan semua blogger yg profit oriented akan lakukan. Bagaimana?


Di Malaysia terdapat beberapa syarikat yg menyediakan servis mengiklan kepada pengiklan yg berminat untuk mengiklan melalui internet.


http://kertaz.net/wp-content/uploads/2009/09/NuffNang_2.0-full.jpg
Nuffnang


http://rajapayloadz.com/wp-content/uploads/2009/04/innity.jpg
Innity


Last but not least,

http://jacobyap.com/wp-content/uploads/2009/06/adsense_check_shoemoney.jpg
Google Adsense


Syarikat-syarikat yg disenaraikan di atas menawarkan pakej pengiklanan kepada pengiklan dengan menyediakan ruang iklan di mana-mana website/blog yg berdaftar dengan mereka. Sebagai contoh: ( IkanStim.com berdaftar dengan Nuffnang dan juga Innity. Maksudnya, penulis bersetuju untuk meletakkan iklan pengiklan yg berurusan dengan Nuffnang dan Innity di blog IkanStim.com )




Kotak berwarna biru muda adalah iklan Nuffnang dan merah iklan Innity




Kotak berwarna biru muda adalah iklan Nuffnang dan merah iklan Innity



Untuk berdaftar sebagai penyedia ruangan iklan di Innity, ada requirement yg perlu website itu penuhi. Boleh di baca di sini: klik . Walau bagaimanapun, pemilik Justkhai.com melalui laman facebook beliau mengatakan sekiranya sebuah web itu ada constant traffic 100++ per day dah cukup syarat untuk berdaftar.

Mengenai bayaran yg dibuat, berdasarkan pengalaman penulis menyediakan perkhidmatan ruangan iklan kepada Nuffnang dan Innity, Innity sangat-sangat pemurah dan lebih realistik dalam membayar web-web yg berdaftar di bawah rangkaian nya. Kalau Justkhai.com boleh beli TV plasma dalam 2 bulan berdaftar dengan Innity (kalau tak silap la..), anda bayangkan sendiri la berapa Innity bayar web yg mempunyai traffic yg hebat-hebat ni.

Fasal kaedah 2 dan 3 pulak, itu rasanya dah boleh faham kan? Ala.. jual barang. Sambil blogging sambil promo kek lapis. Affiliation ni pulak lebih kurang macam M.L.M . Tapi penulis tidak akan menulis panjang sebab tidak berpengalaman dengan kaedah ni.

Disini penulis letakkan beberapa screenshot income yg boleh dijana melalui blog rahsia milik penulis: (diingatkan, blog ini cuma ada 100++ - 400++ visitior per day sahaja dan mostly 200++ sahaja. Bayangkan kalau ada lagi banyak. Mesti dah meletup kan) IkanStim.com? biarlah rahsia. hehe



Nuffnang



Innity






p/s: Sikit-sikit jadi bukit. Siapa nak bagi RM10 setiap bulan? dah boleh beli top up.







Suka entri kali ni? follow/bookmark ikanstim sekarang sempena stok masih ada!

4 Comments:

blogger otai @ January 27, 2010 at 7:11 PM

asal la ko balik2 refer just khai tuh
pape pon, entri yg best

Admin @ January 28, 2010 at 7:53 AM

dia antara blogger melayu yg berjaya. msti la di jadikan tauladan encik otai
:)

Deen @ February 9, 2010 at 6:21 PM

bila la aku nak dpt innity ni..hehe

Admin @ February 9, 2010 at 7:11 PM

knpa xdpt lg?