Lagi Kanak-kanak mati (18SG)

9:25 AM / Comments (5) / by Admin

_________________________________




Kali ni lagi seram berbanding yg dulu. klik sini.

Kanak-kanak malang itu meninggal dunia akibat didera dengan begitu kejam. Enam tulang rusuknya patah, hatinya hancur, selain cedera parah di kepala dan kemaluan, dipercayai akibat dicekak dengan kuat berdasarkan kesan kuku yang ditemui.
-Utusan






Apa kata, kita buat akta baru, akta penderaan anak-anak? ala.. buat macam sekolah punya peraturan. You touch you go @ touch and go. Walaupun tampar atau cubit, even sentuh dengan intention to abuse, sebat 70 kali, atau penjara seumur hidup, atau gantung sampai mati. siapa setuju angkat tangan!

Rasanya beberapa minggu yg lepas kita sibuk dengan kes buang anak. Ada kes yg anak dibuang itu dibakar @ terbakar di tempat pembuangan sampah. Apa cara nya nak elak benda ni daripada berlaku ha? erm.. Kalau untuk elakkan penyebaran virus HIV, kita edar kondom. Untuk elak anak-anak ni daripada lahir kita edar kondom dan manual untuk teknik "pancut luar" la kot?




Kenapa agaknya penyelesaian yg kita ambil mesti agak lawak. Pernah di cadangkan untuk letak poster-poster bayi yg dibuang di tempat-tempat orang selalu buat maksiat. Tak relevan langsung. Mungkin kita perlu berbalik kepada agama ?








Suka entri kali ni? follow/bookmark ikanstim sekarang sempena stok masih ada!

5 Comments:

nuruddin | Ray @ March 5, 2010 at 11:57 AM

"Mungkin kita perlu berbalik kepada agama..."

yea...ayat yg sgt makan dalam...
bila la agaknya pemimpin negara kita nak laksanakan hukum Allah yg sememangnya sgt mampu menyelesaikan semua masalah moral ni....

Admin @ March 5, 2010 at 12:08 PM

rasanya kita yg perlu merubah nya
kalau tunggu politikus, mmg sampai kiamat pun tak kan ada apa-apa perubahan

kan ray?

Khairieah @ March 5, 2010 at 5:36 PM

kesiannya budak tu.. :(

minona amar navi @ March 6, 2010 at 3:53 PM

sgt2 menyedihkan..
org yg da kawen beria2 nak anak..
org yg blom kawen beria2 buang anak..sedih tauu!!!

yadiha @ July 26, 2010 at 1:45 PM

kenapalah pulak mungkin... memang sepatutnya kita mesti mengikut agama... islam adalah agama untuk selama-lamanya diguna pakai... bukan untk zaman rasul aje... bagi tahu saya hukum islam yang mana yang tidak relevan? potong tangan? aham dengan detail tak maksud potong tangan? kalau tau sikit2 jgan komen. fahami maksud potong tangan, sebat 100 kali, baru boleh komen... memang kena.. kenaaaa sangat balik kepada agama..