Blog vs Social networking site

1:31 PM / Comments (0) / by Admin

_________________________________

Ekceli, apa motif buat blog? dan apa motif nya mempunnyai akaun friendster/ms/fb/hi5/tag?

dari pandangan alam aku sebagai penulis blog ini, tujuan aku berblog adalah utk duit dan jgk untuk melakukan provokasi barangkali? . tp makin lama aku berblog, aku dah rasa blog ni boleh jadi diary maya. nanti dah busy dengan kerjaya, dah tua sikit , maybe dah beranak pinak , boleh la aku menyingkap kembali apa yg telah aku tulis . antaranya "gigi geraham bongsu" , "industri tee print sendiri", "keroro gunso" dsbg.


utk akaun friendster pulak, aku buat sebab ikut trend masa tu. haha. skg ni, fs tempat utk share gambar. tunjuk kat family and ben . jadi, kita perlu lah ada kedua-dua nya sekali kan?

walau bagaimanapun, bagi yg menggunakan social networking site eg. fs/ms/fb untuk berkenal-kenal, mungkin itu medium yg sesuai-lah. sebab memang itulah motif social networking site. kalau nak berkenal-kenal kat blog ni, payah sikit. unless, penulisan memang best tahap cipan.

tapi, bagi aku, kalau guna fs/ms/fb utk bagitau updates pasal hidup kamu, rasanya, blog lagi sesuai utk digunakan. kan? kan?



sebolehnya, jangan la buat blog menggunakan blog yg disediakan oleh fs/ms or mana-mana social networking site lah. its nit cool. and kadang-kadang lembab.

so apa motif nya entri ini?

gunalah blog, dan berblog lah. ull be part of the information available on the net. bila kita tulis entri pasal "ada apa dengan bloggers?" , secara tak langsung, ada pembaca yg mendapat sedikit info dari blog kita. (ini utk blog bukan peribadi lah)

ps- apakah akan berlaku rusuhan di perak?

0 Comments: