Bape Wannabe? iheartdropdead

10:24 PM / Comments (2) / by Admin

_________________________________



Presenting 187clothing


Semua org nk buat bju skg ni, walaupun design mcm taik cair. Macam-macam nama ujud..semuanya nak jual stuff msg2. walaupun ada yg blum ada bju dah start promo kat Myspace ( social website yg sgt2 tinggi kadar traffic nya ) dari, panau clothing,kurap,kudis,nanah design mcm2lah!
haha

sgt2 meriah industry bju buat kat blik skg nih. ada yg tlmapau femes smpai msuk HARAKAH! ada yg masuk bharian, the star, utusan meloya,dsbgnya. semua nk dpt sokongan dari pminat dunia indie yg aku sndri samar2 apa mkna indie tuh. "support indie music & clothing!" slogan paling apa nama, paling stereotype org bilang. <--slang sabah. ada yg guna slogan nih "kami budak baru belajar,tlg la support!" haha..wtfish adik ku syg?! im ur rival ! xkn nk support korg? nanti lingkup la aku

tapi support jgk la..xla aku fitnah ke, atau wat apa2 yg boleh mnjatuhkn org lain yg nk berniaga. Bagi ruang jela cara supportnya. yg aku xpuas ati tu klau design ntah pape, print mcm taik ayam,tee pakai buang. mmg mcm tahiiiiiii! sedap lagi telur dadar n ikan stim.

tp post ni nk crita psl 187clothing ni je pun..nanti sambung crita psl industri tee print sendiri kat msia nih.

187LtdClothing

187 sempena 18july (18.7.02) adala peristiwa yg agak explicit utk diceritakan. Ltd tuh saja ja nk ikut2 exunltd (EXTREME).kan dorg ni dah establish, so apa salahnya nk jadikn benchmark kn?
motif pnubuhan,nk generate duit. jujur kn? dan jgk nk feymes. tp xpndai femes2. duit tu ada la ckit2..konsep yg diketengahkn: apa2 shj design asalkn org beli n puas ati.

sejarah penubuhan 187 ni time sept 07 klau xsilap aku. sdg asyik dapt wireless kat blik, aku meneroka la dunia myspace nih. secara xsgaja aku view clothing2 yg dah sedia ada yg otai2 ni. dorg dah start 2thun lbih awal. design mmg superb, n cara promosi mmg gmpak!

jadi teringin la jgk nk memiliki rantaian clothing nih. time tu hujan ka,mit angkel usin ka, blum lg mcm fenomena yg luar biasa. dorg mmg femes, tp xla well known gila babi mcm skg. jadi aku xdela nk kata HIDUP INDIE!! aku jiwa indie! jiwa aku kosong! haha
aku mmg fokus money money n money!

mlas ah nk crita pjg2. kalau ada antara korg yg kerja dgn magazine ka, newspaper ka, blh la contact aku utk interview. aku berbesar hati utk mmbantu anda! yeah!

stakat ni aku n kwn2 ( fahmie,faisal,daws,sabree & kwn2 187 yg lain) telah berjaya menjual&produce dlm 180++ bju . sikit kan? seingat aku lah. xpun 200-- haha

ni antara design2 yg ada:





ni antara design terawal. target market, pnduduk sabah! bulibhakalaukau!
haha aku print 30 each design. so ada 90 helai d msia each! n dah sold out! yeah!banzaiii!
tp malangnya ni antara hasil yg aku xska. sbb kualiti tee dia hmapir2 pakai buang. tp oleh kerana design mmg rare,so bebaloi la beli. estimated untung 890++( blagak jgk aku nk gtau untung kn? aku nk tunjuk realiti je bila beniaga bju print kat rumah nih )




yg bju "dah solat" tu ada 15 helai je di dunia ni! kmi jual dgn hrga yg mahal.RM35 sehelai,design tu mcm nasi lemak 50sen panas dowh! <-- hahaha. serius,cpt gila babi bju tu hbs. di reka oleh daws yg skg study kat uitm amek graphic dsgn .Mlang nya dia dah tarik diri dari 187 sbb nk wat project lain dgn kawan beliau.mgkin jiwa dia xngam dgn konsep 187 kot.bju tu nk di tempah oleh HUJAN .dorg nk 5 helai. ntah dorg brgurau ke x.tp apa kn daya, dh laaaaaaaaaama bju tu hbs. n mmg nk wat bju tu jadi limited.baru 187LIMITED!!!!!! yeah! pduli apa aku hujan nk ke x, yg ptg org yg beli, btul2 dpt bju rare. thnx daws! 20062008709 copy


yg laki tu, itu la daws. yg pmpuan tuh makwe beliau. bju yg daws pakai tu,d design oleh dia jgk. itu pun fast selling stuff jgk. bgus2 daws.bju angkasawan tu aku design,yg makwe dia pkai tuu.
itu pun fast selling. sbb itu band daws ANGKASAWAN.




ni antara stok yg ada sebelum semuanya sold out.jgn nk order2, mmg dh hbs semuanya.

KEYPADLOCKED

aha...ni awek bkn utk dijual. baju ni d design pleh FAHMIE. ini pun fast selling.yeah!
haha.mmg universal hbs design ni.semua org brani pkai.dh hbs lama dah niiiii


promo pka copy

ni la awek daws.cool kn? suami isteri satu industri.haha.bju yg ganas utk gadis yg kiut

jgn ngade2

Ni bisnes sampingan. print utk org.hoho



aha..ni bju raba tetek. mmg cool klau pmpuan pkai
hehe. ni utk kaum2 straight edge ekceli

cbk latest

yg ni event yg trbesar pnh kmi join.bsr la sgt..haha

so,stakat ni la crita psl 187.kmi mungkin kluarkan bju bru utk raya nih.so,sila la view friendster kmi: 187
myspace kmi: 187



2 Comments:

Anonymous @ September 8, 2008 at 10:16 AM

encik farid! u have blog jugak.
hahah. yeah at last aku tlah melink kn dirimu. syabas bro. ko promote baju2 kt sni..nice job! hehe (= apa2pn, blog ini menarik minatku. wakakaka =p

support 187Ltd local art.

Admin @ April 23, 2010 at 8:30 AM

tgkiu pka!