Layout baru: Industri tee print sendiri Malaysia!

3:42 AM / Comments (3) / by Admin

_________________________________

Layout baru ni memeningkan kepala kn? bg pic tu repeating ..pening tgk bnda tu ulang2..haish mls nk edit

So,post kali ni pasal INDUSTRI PRINT TEE SENDIRI MALAYSIA.. best kn? industri print bju kat rumah. haha

Nk mula kat mana ni? lets see.. isu yg telah aku bangkit kn sblum nih. Design haprak , tee pakai buang . ganas kn? aku bukan la otai, baru je masuk industri ni.. even baju yg aku produce pun ada org komplen.. tp apa benda yg buat aku stres,bengang dan marah adalah: napa xambil pgajaran org2 yg terdahulu??!!

Maksud aku, yela aku sndri pnh wat silap.. wat design haprak n tee pakai buang.. tapi ckup la takat tuuuu. zaman aku start tu mana ada senior ( yg dah dlm industri print bju sendri) dok bising mgutuk clothing baru! zaman kmu ni yg dah ada isu senior xpuas ati kat newcomers!

Zaman dorg tu, yela.. zaman kebangkitan. Semua berpadu tenaga! skg ni dah mcm bundle dah clothing ni.haha. semua jadi rivals. ada yg berkwan, kwn kwn jgk, bisnes tetap jalaaaaaaaan~
kena lawan dari aspek marketing dsbg.

Ada yg dok bsg KENAPA NAK BELI TEE CARI LUAR NEGARA (THAI,INDON) SDGKN KITA PATUT SUPPORT LOCAL CLOTHING? jawapan nya mudah aja: sbb clothing local sux! hahaha
aku mghina diri sndri

tp itu la hakikat, kualiti jauh berbeza.. sapa yg xstuju bju2 dari bandung smua superb? xde org nk bantah pnyaa. Aku tau, d msia ni xde material yg bgus utk produce stuff, hrga mahal, limted capital etc.. ni alasan yg aku dh sedia mklum. dats y, KALAU NAK START CLOTHING TU, BUAT LA SEHABIS BAIK!! produce tee atleast, yg terbaik level msia.. cari dlu supplier,wat research utk design, kumpul capital dlu.. ( Ni Semua bnda yg aku sndri mnyesal xbuat ) Aku budak hingusan, dan msh berhingus aku msh wat research.

Nak msuk industri, setup benchmark. takat mana nk achieve..bru clear sikit vision tu. aku ada post pasal abathing ape kn? ambil tauladan dari dia.sgt2 hebat..

idea bernas dan diskusi secara ilmiah digalakkan..





3 Comments:

Gheff @ September 7, 2008 at 6:15 AM

haluu farid!
wah2 bagus anak muda ini.
setuju sgt... nak start biar la start dengan (sekurang2nya) pencapaian yg baik.
teruskan usaha ikan stim! ...lapar la pulak

-shak- @ September 7, 2008 at 1:05 PM

dua benda yg penting selaen design yg chantek dan unik..

fabrik yg elok...
jgn sekali basuh da pudar kaler..

dgn kualiti printing..
jgn basuh skali pun dah luntur..


benchmark yg ok kalo nk ikut adalah baju2 dr bandung..
serius aku sgt puas hati..

hadio @ September 7, 2008 at 2:46 PM

ano.. farid-san..
post yg mmbrangsangkn!!
go3 bro!