Wajib,sunnah,harus,makruh,haram

6:21 PM / Comments (5) / by Admin

_________________________________




a)Di sini aku ingin mncabar para pembaca..


aku kata,

  1. xpayah sembahyang jumaat bg lelaki
  2. xpayah puasa sbulan d bulan ramadhan
  3. xpayah solat 5 waktu
  4. boleh berzina
  5. lelaki perempuan boleh bersentuh-sentuhan
  6. bayar zakat tidak perlu
  7. tutup aurat tidak perlu
  8. subuh ada 3 rakaat
  9. maghrib ada 1 rakaat
  10. boleh mkn babi
  11. arak boleh di minum
  12. tidak perlu wudhuk sblum solat
  13. mncuci muka time wuduk tidak perlu
  14. ular boleh dimakan
  15. boleh makan makanan yg tidak disembelih dgn nama allah dlm keadaan bkn darurat


ckup stakat ni. Sila komen utk menentang idea2 ini

kalau xda dalil,btul lah apa yg aku tulis kat atas ni.kn?so,sila kemuka dalil2 utk menentang

b)ada persoalan nk di tanya ni

"klau lelaki perempuan bukn muhrim berdua-dua an,siapa yg ke3?"

ans: syaitan

"dibelenggu iblis dan syaitan dlm bulan ramdhan"

so xda makhluk ke3 time ramadhan?
jadi xpyh risau utk berdua-dua an

sila komen utk menentang idea ini

5 Comments:

KhairulAqmal @ September 9, 2008 at 8:50 PM

haha
hebat betul
apa kaitan gambaq di atas dengan dalil yang ko keluarkan ?

aku sama sekali menentang
kerna apa?
kerna sama sekali itu "ca ya nun alif."

KhairulAqmal @ September 9, 2008 at 8:51 PM

aku dah link ko

pka @ September 10, 2008 at 1:24 PM

uish. aku menentang 200%. sebab?
dalil tlalu panjang. gagaga =p
tp berani ko tulis gini ah parid! tp yea..org skrg yg beragama islam byk yg buat spt yg tertera d atas. nauzubilah..aku takut. hahahaha ko sot tp persoalannya, apa motif ko tulis ni? ciss! ko kurik idung skrg. buka puasa. wakaka

izzat aziz @ September 10, 2008 at 8:32 PM

slh2...
smua slh..

yg berdua-duaan tu.. setan dh xde..
tp setan agi kwn dia plak ambik alih iaitu "nafsu"....

apa ni bglah aku yg x guna blogpsot ni komen.. kurang mesra komenlah blog ni.. haha

Future CorpSe @ September 12, 2008 at 8:06 AM

mantap siot!
kepaLa otak puSingLa budak!

daLiL siLa rujuk Surah an-Nur ayat 31 & Surah aL-Ahzab ayat 59 untuk kes menutup aurat.

uina, semua ada daLiL ba tapi memandangkan akak baru baca bLog ni, maka daLiL tidak dapat disertakan. tapi buat para beLia yg seuSia dgn "budak kepaLa puSing" ni, korang cariLah!! jgn maLas beLek tafsir Qur'an.

JANGAN MALAS BELEK TAFSIR QUR'AN!!