Bedah mulut? | Baca entri ni kalau kamu syg gigi kamu (part ii)

10:00 AM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

salam
ada yg baca entri aku sebelum ni? pasal gigi tu
aku baru pulang dari jumpa doktor utk xray dan pemeriksaan lanjut

ni sedikit rentetan peristiwa aku pegi buat xray

6.00 pagi
-bangun pagi, pastu p toilet amek wuduk, semayang subuh gajah (dah pukul 6 kan..lewat dah tuu). start enjin kereta, blur2 kejap.

6.18 pagi
-ambil jaket, pakai topi, tunggu kazen turun , pastu hantar dia ke ofis beliau di JPJ

7.11 pagi
-tiba di klinik kesihatan LUYONG . dimana specialist gigi boleh didapati dengan harga murah. (klinik kerajaan.. standarad la kn?)
-ambil number, tunggu giliran. terjumpa bari. pengasas BORNEON POP. perna dengar? xpernah dengar, cari kat friendster. dia pun mau jumpa doktor gigi.wakaka


aish..lama lagi.

7.24 pagi
-nombor dipanggil, bagi details semua, pastu jumpa la doctor..



apa sebenarnya yg berlaku dalam mulut aku ni??

Hasil pemeriksaan xray menunjukkan gigi gerahm bongsu aku tumbuh dengan sengetnya dalam gusi. time aku tunggu giliran utk di xray, aku duduk sebelah seorang wanita seksi yg memakai skirt pendek. malangnya, beliau berbau dan berBULU KAKI!. nak muntah pun ada tadi.

panik sungguh rasanya time tunggu result xray. kalau gigi tu tumbuh lurus, aku boleh biar saja tanpa pembedahan. rupa rupanya..


nampak x?gigi geraham bongsu aku dah terkena gigi geraham kedua. konfirm2 kena bedah. minor surgical procedure menurut doktor

apa apa pun, doktor kata, kita tunggu dulu. xpyh kelam kabut bedah memandangkan gigi aku xsakit. kalau xbedah, dia kata nak trim gigi geraham kat atas supaya ada ruang utk gigi di bawah. tapi aku rasa, lambat laun, kena bedah jgk ni..bagai telur di hujung tanduk. waaaaa. kalau nk cabut aku xkisah. ni nak potong gusi, cari gigi bongsu tu, pastu nak buang lagi tulang2 di sekeliling gigi tu. tidaaaaaaakkk!

doktor menyimpulkan kita KIV dulu gigi bongsu awak ni. kalau sakit tak tertahan, baru kita bedah. dia kata mungkin ambil masa setahun dua jgk utk menyebabkan rasa sakit tu. so, harap2 lambat lagi lah kan?

sebelum balik,aku diminta membayar servis cek dan xray sebanyak 200ringgit.
rm2 saja.. klinik kerajaan kan. hidup najib mongolia!


klinik kerajaan: RM2 utk xray. klinik swasta? RM500


so, ini saja yg dapat aku kongsikan pasal gigi bongsu nih. benda ni normal terjadi utk remaja dan youth. so, jgn lupa cek gigi! sedar xsedar, gigi bongsu kamu dah ada infection dalam gusi. laaaaaaaaagi teruk kena bedah nanti.

ok lah, lapar pulak perut nih..makan dulu!

brunch utk pagi ini. sempat lagi aku goreng2. haha




4 Comments:

FarA @ January 8, 2009 at 10:27 PM

bidang pergigian, aku suka sangat10000. tp hm, end up dkat utp.

anyway,
bedah si gigi! and simpan gigi tu. aku mo tengok! haha

IkanStim @ January 9, 2009 at 6:11 AM

haha
teda2 ba fara
xmaw bedah
biar sja dia tmbuh snget
huhu

afra_veduvecum @ January 17, 2009 at 4:01 AM

haha....kalu bedah nanti, maner der tido, sedar owh, pastuh nanti dier bg bius banyak-banyak, then potong daging gusi, gerudi gigi sampai terbelah dua, lepastuh gune bende yang macam playar, tataw nak panggil ape, pastuh, dier tarik gigi tuh, wowh, kepala boleh tercabut...wahahah...pastuh lepas dah abes tarik gigi, dier jahit ...muahaha...

btw, tak sakit pun...saya pernah melalui keadaan yang lebih teruk dari itu.....

hmm...cuba bayangkan benag diletak di celah gigi, alah macam guna floss tuh, pastuh tarik dengan laju menggunakkan satu tangan.
apa rasa?? lepastuh, bayangkan guna besi yang tebalnya macam benang mengaiT???
sila bayangkan ya,,,,wahahahah

IkanStim @ January 17, 2009 at 12:09 PM

adoi afra
gila hardcore kau ni
haha