Kesimpulan Dr Chandra Muzaffar mengenai isu Gaza Palestin di MHI TV3

8:23 AM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

salam,

bagi sesiapa yg terlepas talk mengenai gaza di MHI TV3 pagi tadi, disini aku kongsikan kesimpulan yg dibuat oleh Dr Chandra Muzaffar tentang isu ini.



http://www.zubedy.com/images/chandra.jpg
DR CHANDRA MUZAFFAR



1) Boikot barang USA dan ISRAEL

dah lama rasanya aku xboikot barang USA. dulu time form 2 aku semangat boikot mcd dan coca cola, tp skg ni jadi mcd addict pulak. tp memandangkan dr chandra dah mention benda ni berkesan, dan dunia arab ( bukan pemimpin,tapi rakyat biasa di negara arab mcm kita) telah berjaya menjatuhkan sales produk-produk USA. fyi, kita boikot produk USA ni, kita tidak menutup peluang pekerjaan ok?

sales dorang ni dilakukan global, diorang xkan bankrupt. kita cuma nak bagitau USA, kami benci apa yg kau buat selama ni!

mungkin ada produk USA ni kita guna setiap hari, kalau dah guna tiap hari, susah la kita nk ban kan?so,kita ban mana-mana yg kita jarang-jarang guna. (paling mudah mcd,kfc coca cola )

http://www.boycottbush.org/TankWithLogos.jpg

2) Isu Palestin merupakan isu kemanusiaan, bukan isu agama islam

kita kena sedar yg apa yg berlaku di palestin merupakan isu kemanusiaan dimana manusia dibunuh sesuka hati, rumah di rampas dan tanah di tarah. kamu tahu kah yg HAMAS, kerajaan yg memimpin Palestin sekarang, di pilih oleh rakyat palestin dari pelbagai latar agama. zionis bunuh islam,kristian. ini bukan isu agama! ini isu kemanusiaan! sedangkan yahudi sendiri menentang tindakan zionis, apatah lg kita yg jelas dan nyata bukan seorang yahudi?




3) Sebarkan

kita ada blog, kita ada friendster,facebook,myspace. kita sebarkan maklumat-maklumat tentang penindasan palestin ni.

andai kata kita kata, yahudi kesian, dorang kena sembelih dulu -dulu time holocaust.. kamu tahu berapa ramai orang palestin mati dalam penyembelihan sharba shartila? jenin? apa ada dalam air rakyat palestin? zionis buat lebih teruk dari apa yg dorang kena dulu. usa kesian sebab wtc ramai org mati? masih xdpt lawan jumlah kematian tragedi sharba satila jugak.

nk tau pasal sharba shatila? google lah :)

kita kena bagitau semua org yg perjuangan rakyat palestin tu perjuangan menentang
penyalahgunaan kuasa USA dan jenayah yg di "halal" kan utk dilakukan oleh zionis.



harap-harap zinois dimalukan sekali lagi seperti yg berlaku di lebanon


NEW YORK GRAFFITI


so apa lagi? jom bertindak!
aku tak kisah kalau ada yg nak copy paste entri ni.silakan.


4 Comments:

Lil Tan @ January 5, 2009 at 10:22 AM

Yeah, agree that it's a humanitarian issue, but don't think boikot US product will help much... They don't rely too much on Malaysia anyway...

Admin @ January 5, 2009 at 11:51 AM

yup
at least, the percentage will decrease a lil right?

thefourtharif @ January 5, 2009 at 11:56 PM

Takbir.... Allahuakbar!...

Admin @ January 6, 2009 at 8:45 AM

walillahil hamd!