Hantaran atau bakar! (18SG)

9:59 PM / Comments (4) / by Admin

_________________________________

Ikan Stim: Dapat kah anda bayangkan apabila anak perempuan anda yg baru saja bernikah , ditemui di balai polis dalam keadaan begini?



http://altarnarrative.files.wordpress.com/2007/12/burningbride-cjohnmichaelcooper.jpg
di bakar hidup-hidup

eh , silap. ni gambar yg betul







http://rashmanly.files.wordpress.com/2008/09/burns_28447s-1.jpg
adoi.

kenapa dibakar? oleh siapa?

oleh keluarga mertua. kenapa? sebab hadiah hantaran nya tidak gempak loh. sebab itu sahaja. niat sebenar untuk bunuh terus. tapi mangsa di atas ni dapat melarikan diri. dorang disimbah dengan minyak , dibakar hidup-hidup sampai mati. lepas tu, " eh, bini aku mati sebab terbakar kat dapur time goreng cekodok petang tadi".

bodoh kan?

kenapa nak bunuh lepas kawin?

keluarga pihak perempuan perlu sediakan hantaran yg cukup untuk pihak lelaki. ada sumber mengatakan 7kali ganda daripada gaji suami (kalau tak silap aku.. dan info ini diragui kesahihannya). pelik kan? why the hell keluarga perempuan perlu bagi hantaran kat lelaki??
apa dunia sudah terbalik?


http://rashmanly.files.wordpress.com/2008/09/burn-1lg.jpg
mangsa kejahatan binatang bertopengkan lelaki


bila hadiah hantaran tu sikit, atau pun pihak lelaki kedekut, gila harta, dayus dan gampang, dorang mintak lagi. sampai satu tahap, pihak perempuan dah tak da apa nak bagi kat depa. (pelik jugak kan? lepas dah kawin pun dorang masih mintak hadiah ka?) suami dengan keluarganya berpakat untuk bunuh perempuan tu untuk mendapatkan pengantin perempuan lain yg offer lebih banyak hadiah hantaran.

perempuan di anggap kelas kedua. tidak berharga. sedangkan mereka dikandung oleh ibu yg berjantina perempuan!

http://tehran.stanford.edu/Images/Katouzian_art/mother.gif

oleh kerana keadaan begini yg tidak adil dan menekan keluarga pihak perempuan, ada yg mengambil inisiatif untuk mengupah samseng untuk paksa lelaki tu kawin dengan anak mereka. wang hantaran tak boleh mintak lebih-lebih. kalau tak kena bunuh. dia kena jaga pengantin perempuan elok-elok. (tapi keluarga perempuan tu kena keluar duit jugak untuk upah samseng tu kan?)

insiden ini berlaku dalam sesetengah masyarakat di Bangladesh, India, Pakistan and other countries located on or around the Indian subcontinent <-- menurut wikipedia lah.

kalau ada info dalam entri ni salah, sila kongsi yg betul di ruangan komen..





Suka entri kali ni? follow/bookmark ikanstim sekarang sempena stok masih ada!

4 Comments:

Anonymous @ November 25, 2009 at 11:58 AM

kes macam ni selalunya happen kat negara macam India, Bangladesh etc. Memang family pengantin perempuan yang kena bagi hantaran or dowri pada pengantin lelaki. That's why certain family yg dapat anak perempuan rasa sangat terbeban... Sebab benda-benda yang macam nila kononnya

Anonymous @ February 8, 2010 at 1:46 AM

Hmm...kalo da gampang tahap gaban..mmg arr gampang.......

Anonymous @ May 13, 2010 at 10:59 AM

shit bgus ne pmpuan dtg kk bha.. sda la cix.. ish3

Admin @ May 13, 2010 at 12:02 PM

itula pasal!!